Mohla byste říct krátce něco o vzniku kliniky Canadian Medical? 

Počátky Canadican Medical sahají až do roku 1995. Tenkrát přijeli do Prahy lékaři z Toronta a založili tu malou kliniku Canadian Medical Centre. A přizvali mě ke spolupráci. Klinika byla vedena podle kanadských standardů a starala se většinou o cizince žijící v Praze. Kolegové se ale nakonec vrátili do Kanady a já jsem stála před rozhodnutím co dál. Nakonec jsem se rozhodla, že budu pokračovat v tom, co jsme společně začali, a založila jsem kliniku Canadian Medical Care, která se inspirovala přístupem kanadských kolegů. To je dnešní Canadian Medical. Trochu jsme se rozrostli, zkrátili si jméno, ale pořád stojíme na těch základech, na kterých jsme začínali. 

A kdybyste měla říct, kde je Canadian Medical dnes?

Dnes jsme klinika s dvacetiletou tradicí, která poskytuje nejen ambulantní, ale i plánovanou lůžkovou péči. Máme dva operační sály, devět komfortních jednolůžkových pokojů, třicet ambulantních specializací, zaměstnáváme okolo stovky výborných lékařů. Samozřejmostí je sdílená klientská zóna či mobilní aplikace. Připravujeme také on-line objednávání a další telemedicínské služby. A kromě vysokého standardu medicíny se snažíme nabízet i služby, které jsou dobře zorganizované a poskytované v prostředí, jež má určitou kulturu. Polovinu našich klientů tvoří cizinci žijící v Praze a druhou polovinu čeští pacienti, kteří chtějí kvalitní péči a jsou ochotni si připlatit. 

Mluvila jste o přístupu, který do Čech přinesli kanadští lékaři. V čem se lišil od toho, co bylo tehdy v České republice standardem?

Jiné to bylo v tom, jak široké kompetence měl praktický lékař, jaké měl komunikační schopnosti a jak se choval k pacientům i ke kolegům. Kanadští lékaři byli v tomto na jiné úrovni, než jsme byli tehdy my, a dovolím si tvrdit, že v některých ohledech jsme je nepřekonali dodnes. Hodně věcí jsem se od nich naučila. Otevřelo mi to oči a začala jsem hledat další inspiraci i jinde. Jezdila jsem pak na nejlepší světové kliniky, abych se toho naučila co nejvíce. Hodně z toho, jak Canadian Medical dnes funguje, je inspirováno právě těmito zahraničními zkušenostmi. 

Canadian Medical se navíc poměrně dynamicky rozvíjí…

Ano, začínali jsme s jednou klinikou a brzo jich budeme mít pět. Nově poskytujeme i lůžkovou péči, v brzké době otevřeme centrum pro děti s perinatálním rizikem a nové psychoterapeutické centrum, zavádíme novou službu, tzv. concierge medicine, která nabídne náročným klientům vlastního asistenta. Posouváme se jak kvantitativně, tak kvalitativně a rok 2018 je pro nás v tomto ohledu zlomový. Otevřeli jsme kliniku na Waltrovce, čeká nás otevření kliniky Hadovka a na konci roku se veleslavínská klinika přesune do nově postavených prostor hned vedle stanice metra Veleslavín. 

Vaše služby jsou placené, přesto si na nezájem klientů nemůžete stěžovat. Na čem podle vás stojí úspěch Canadian Medical? 

Myslím, že ten základ je v tom, že pro nás bylo vždycky důležité postarat se o pacienta nejlépe, jak to jde, a to po všech stránkách, jak po té medicínské, tak po té organizační a i lidské. Vždycky jsme se snažili poskytovat péči podle potřeb pacientů, a ne obráceně, tedy že by se pacient musel přizpůsobovat zvyklostem, které sice vyhovují zdravotníkům, ale pro pacienta jsou vlastně nepříjemné. A od začátku jsme se snažili poskytovat maximum péče u nás, aby bylo všechno pod jednou střechou. Ono to ani jinak nešlo. Hodně našich pacientů byli cizinci a nechtěli jsme je posílat jinam, kde by se ani nedomluvili. Pro mě byl vždycky pacient i medicína na prvním místě, a v tomto ohledu jsem se snažila vést celou kliniku a také si vybírat kolegy. „Pacient na prvním místě“ – ono to sice zní trochu jako fráze, ale u nás to nikdy fráze nebyla. Péče, kterou nabízíme, se skutečně dost podstatně liší od toho, co je v našich končinách běžným standardem. A podařilo se nám to díky skvělému týmu zaměstnanců. Bez jejich invence a pracovního nasazení bychom to nebyli schopni zvládnout. Za to jim patří velký dík.